Dag 8+9

7 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Hallo allemaal, we hebben drie dagen geen wifi gehad en vandaag ineens weer wifi. Voor hoe lang weet ik niet dus ik zat er nu een aantal verhalen op. Ik kan niet meer zoveel foto's uploaden omdat ik bang ben dat ik alle data verbruikt.

Dag 8:
Vanochtend weer hard gewerkt. We hebben de wegen begaanbaarder gemaakt door de bomen en planten die te ver op de weg groeien weg te halen. Dus kappen, zagen, knippen, het is hard werken in de zon, maar het was erg leuk! Daarna zijn we naar de plek gegaan waar de leeuwen gisteren een gnoe op aan het eten waren. Van het beest was niets meer over, behalve de ribben en de hoorns. Ook hebben we de geheugenkaart van de camera’s die we hebben geplaatst op bomen vervangen (deze worden gebruikt om te kijken wat voor dieren er in een bepaald gebied zitten). Na de lunch hebben we weer leeuwen gezien. Ook zagen we een neushoorn met een baby. Deze stonden nog geen vijf meter van onze jeep af, echt ongelofelijk (zie foto)! Toen ik thuis kwam was ik aardig verkleurd. Het nadeel van in een open jeep rijden is dat je korte broekje en je topje worden door de zon op je lichaam getatoeëerd. Mijn benen zijn mooi bruin, maar het bovenste stukje van mijn benen wit door mijn korte broek. Ook zijn mijn armen en schouders goed verkleurd, maar mijn rug is daarentegen spierwit. Vanavond luiden we het weekend in met een “braai”, een Afrikaanse barbecue, kijkend naar een prachtige zonsondergang!!

Dag 9:
Het is weeeekend, dus dat betekent lekker naar de stad en het strand. We zijn eerst naar Port Alfred gegaan, een klein plaatsje met een mooi strand. We hebben lekker over het strand gelopen, al was het wel opletten met mijn hak. Daarna hebben we geluncht in een leuk tentje aan het water. De drankjes en het eten hier zijn trouwens spotgoedkoop. Zo betaal je ongeveer €1,00 voor een cola en €3,00 voor een pizza! Daarna zijn we doorgereden naar Kenton-on-Sea, een ander plaatsje met mooie stranden. Heerlijk gezwommen in de oceaan. Hier kwamen we de Nederlanders tegen die we afgelopen dinsdag ontmoet hebben. Gezellig dus. Helaas moest ik vandaag afscheid nemen van Nadine. Zij gaat de komende week alleen op pad om te reizen. Volgende week zal ze mij nog een weekje vergezellen.

Ps. Arjen de slang die in onze tuin zat en is doodgeslagen door de poetsvrouw is een Puffadder.

1. Arjen:
    10 maart 2015
    Die andere reactie was ik nog mee bezig en toen verstuurde die hem al. Je keert echt veel he van de Bush Bush. Het zal je denk ik echt blijven herinneren. De westerse wereld heeft soms gewoon teveel prikkels waarin er altijd wat te doen is daarom is soms helemaal niks ook erg fijn. Dat maak je in nl nooit mee. Een dagje geen stroom bij ons wel bekend doet het soms ook goed hahaha.