Dag 6 + 7

5 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Dag 6:
Vanmorgen hebben we lesgegeven in een schooltje. Nadine en ik kregen groep 4 (kinderen van 8-12 jaar) en we hebben lesgegeven in figuren, rekenen en dieren. Daarna hebben we nog een aantal Afrikaanse spelletjes buiten gedaan. Omdat het zo heet was (36 graden) zijn we na het schooltje naar de Kariega rivier gegaan om te zwemmen. Ik ben er helaas maar 1 minuutje ingegaan vanwege mijn hak, maar het was wel lekker verfrissend. We moesten opletten of we geen slurven van olifanten boven het water uit zagen zien steken, het was namelijk mogelijk dat de olifanten in dezelfde rivier zwommen… Omdat we vanaf afgelopen maandag met een compleet nieuwe groep zijn gestart, hebben we de afgelopen twee dagen veel game drives gedaan om les te krijgen over de dieren. Zo ook na de lunch. We hebben maar liefst 4 neushoorns en 2 babyneushoorntjes gespot en ook nog een olifant. Toen we na een lange hete dag terugkeerden naar ons huis, bleek dat onze poetsvrouw de schedel van een giftige dodelijke slang in had geslagen (Arjen ben de naam vergeten maar ga het navragen voor je), aangezien de slang in onze tuin zat en dus te dicht bij ons huis kwam. Het zou te gevaarlijk zijn om de slang niet te doden. In de avond zijn we uitgenodigd bij de Main Lodge voor een typisch Zuid-Afrikaans buffet. Het eten was heerlijk en er was een groot kampvuur waar we omheen hebben gezeten. Het Tanzania gevoel kwam weer even terug.

Dag 7:

Ik droomde vannacht dat Emma, een vriendin van me, gepakt werd door een leeuw. We stonden samen in een tuin toen we de leeuw zagen, ik zei nog niet rennen en sta stil, maar Emma luisterde niet. Ik heb alles met eigen ogen kunnen zien in mijn droom, vreselijk. In de ochtend zijn we echt begonnen met werken. We hebben maar liefst 89 bomen omgehakt. Deze bomen hoorden hier eigenlijk niet, maar groeien erg hard waardoor ze de andere boomsoorten verdringen. Ik vond het erg leuk en ging voor de grootste en dikste bomen, wie had dat gedacht. Toen we druk bezig waren met het kappen en zagen van de bomen, riep mijn begeleidster Francis ons bij elkaar. Er was een leeuw rond onze jeep gesignaleerd. We kregen instructies wat te doen als we oog en oog met een leeuw zouden staan en moesten vooral dicht bij elkaar blijven. Ik was bang dat mijn droom een teken was!! Daarom waren Nadine en ik extra bang en zorgden ervoor dat we niet vooraan of achteraan liepen. Toen zijn we langzaam terug naar de jeep gelopen (omdat we in de jeep veilig zijn) waar we gelukkig allemaal heelhuids aankwamen. Na de lunch zijn we opzoek gegaan naar de leeuwen en die hebben we gevonden. Drie vrouwtjes en één mannetje die een gnoe aan het oppeuzelen waren. De lucht was ondragelijk, maar dit heb ik zelfs in Tanzania niet gezien! Een deel van dit vrijwilligersproject is het verzamelen van data. We moeten bijvoorbeeld de coördinaten opschrijven, wat de leeuwen aan het doen zijn, met hoeveel ze zijn, hoe oud ze zijn, wat ze aan het eten zijn, etc. Toen we thuis kwamen voor het diner, bleek dat er apen ons huis binnen waren gedrongen… De bananenschillen lagen overal, top! Vanavond hebben we nog een game drive gedaan van 20:00-22:00. Neushoorns, giraffe, nijlpaarden en leeuwen gezien!

1. Michelle:
    5 maart 2015
    Dat noem ik nog eens avontuur. Super vet Timi !!!
  2. Dorien:
    6 maart 2015
    Wat fantastisch om het allemaal te lezen, laat staan wat het gevoel is als je er zelf bent!!
    En wat een accomodatie zo midden in het wildpark te gek zeg.
  3. Nikki:
    6 maart 2015
    Super Timi! Ziet er echt geweldig uit!!
  4. Ans:
    6 maart 2015
    Jullie zijn goed bezig,hier moeten ook nog een paar boompjes gekapt worden appeltje/eitje toch Timi ;)
  5. Emma:
    6 maart 2015
    Waauuw Timi! Even vanaf 1 tot 7, ik kan me echt voorstellen hoe het er is, super leuk! Je foto's zijn ook echt heel mooi!
    Kan niet wachten om een keer zelf te gaan. Beetje jammer van die nachtmerrie hahah, hopelijk heb je ook nog een droom waar ik je leven red ofzo;) Veeeel plezier!! zal je verhaaltjes wat beter bijhouden:) Ben benieuwd wat je van het boek vind. Liefs xxx
  6. Fam De Veen:
    wow!
    timi wat een avontuur ! met misschien bijna oog in oog met een leeuw kijken is wel eng maar wel spannend ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt in zuid-afrika en hou me maar op de hoogte want ik ik wil de rest natuurlijk ook gelijk lezen als ik dat al lees het lijkt wel een boek wat ik lees en denk ik moet doorlezen!
    groetjes aafke
  7. Hettie:
    6 maart 2015
    Timi, ziet er allemaal super uit. Dat neushoorntje! Daar ging je voor. En die leeuwen met die gnoe, wanneer zie je zoiets. Ook leuk in dat schooltje, dat grote schoolbord. Geniet er nog van. Trouwens, je mag geen uren weken met die hak, maar wel gewoon zwemmen. Dus lekker doen.
  8. Oma van Asten:
    7 maart 2015
    Hoi Timi,Ik heb net de hele familie aan de lijn gehad,zezijn nu bij Karin en hadden daar heerlijk gegeten.
    Donovan had wat lekkers klaar gemaakt en nu gingen ze koffie drinken.Bij jouw is het ook gezellig wat ik zo lees,en spannend.
    Jammer dat het zo warm is maar je kunt wel wat hebben als je jong bent.
    nog veel plezier Timi en bedankt voor de mooie verhalen en de foto,s oma.
  9. Lot:
    7 maart 2015
    Ik krijg het gevoel dat je net straks, net zoals Karin, niet meer terug komt maar voor altijd in Afrika blijft!