Dag 4+5

3 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Dag 4:
Vanochtend heb ik afscheid genomen van mama, mijn tantes en mijn oom. Ik was gelukkig niet zenuwachtig, maar afscheid nemen is natuurlijk nooit leuk. Vanaf Kaapstad heb ik een binnenlandse vlucht genomen naar Port Elilzabeth. Daar werd ik opgehaald door een taxi en na 2 uur arriveerde ik in het wildpark. Dit is ontzettend groen met veel heuvels. Toen we het park binnenreden zagen we meteen de zebra’s, herten en pumba’s. Later kwam ik aan bij mijn huis voor de komende zeven weken. We leven letterlijk midden in de bush met een uitzicht van 360 graden op de groene heuvels en bergen. Het huis waarin ik woon is prachtig. Grote woonkamer en keuken, overdekt terras met mooi uitzicht, een barbecue, boomhut en zwembad in de tuin en een erg mooie slaapkamer. Ik heb eigenlijk de beste slaapkamer die je kunt hebben. Ik heb een 2 persoonsslaapkamer, terwijl de anderen met drie personen op een kamer slapen. Daarnaast ligt mijn kamer ook nog eens vlak bij de mooie badkamer. Alles valt hier dus reuze mee. Het is wel erg wennen om in een huis te zitten met 9 anderen (6 vrouwen + 3 mannen) terwijl je deze helemaal niet kent. Plaats een aantal camera’s in het huis en je hebt Utopia in Zuid-Afrika.

Dag 5:
Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad. Ik begin elke dag om 08:00. We zijn begonnen met een safaridag om het park te verkennen. Toen we wegreden vanuit ons huis, zagen we meteen al veel dieren. De dieren staan letterlijk voor de deur!! Vandaag dus al veel dieren gezien, zoals herten, apen, giraffes, nijlpaarden, zebra’s, gnoes, noem maar op. Helaas nog geen leeuwen, olifanten en luipaarden. Toch hebben we ook nog wat gewerkt. Zo hebben we een camera geplaatst om de luipaarden te fotograferen en te filmen. Dat was wel een beetje eng omdat we naar de plek moesten lopen waar we de camera wilde plaatsen (zeker 10 minuten). We moesten goed opletten dat we niet ineens oog in oog met een buffel stonden of nog erger met een leeuw. Daarnaast helpen we met het verzamelen data voor verder onderzoek. Zo kwamen we een schedel tegen van een pumba (je weet wel die van de Lion King). Deze was nog redelijk “vers”. Wij moeten dan de coördinaten, de tijd en het soort prooi opschrijven. Francis, onze begeleidster wist dat de pumba gepakt was door een leeuw, dus dat schreven we er ook bij. Na al die “zware” werkuren was er tijd voor ontspanning. We hebben heerlijk gezwommen bij een meertje met waterval, midden in de bush. Erg verfrissend. In de avond hebben we met de hele groep vrijwilligers gegeten in het dorp. Kortom, het is top hier!
Ps. Ik wil iedereen bedanken die mee heeft geholpen aan het filmpje dat Michelle heeft gemaakt. Ik ben sprakeloos! Heb ontzettend moeten lachen, dank jullie wel!!

1. Harry:
    3 maart 2015
    Wow, wat een Mooie en vooral groene natuur. Heel anders dan in Tanzania. Hoe weet je dat er in het meertje geen "verkeerde dieren" zitten? Uit het feit dat je aan het zwemmen bent in natuur water begrijp ik dat je voet alweer aardig hersteld is? Mooie foto's zeg. Al wat kunnen filmen?
    Groetjes Harry
  2. Denise:
    4 maart 2015
    Hoi Timi, wat leuk om zo mee te kunnen genieten van wat je allemaal mee maakt. Ninthe en ik vinden t fantastisch! Veel plezier!
  3. Oma van Asten:
    4 maart 2015
    wat fijn dat je zo,n mooie kamer hebt met dicht bij de badkamer.
    het gaat goed met je voet geloof ik?
    oma.
  4. Guido:
    Hey Timi,

op de foto's te zien is het weer bij jou een stuk beter dan hier in Nederland. Geniet van de reis!.
    Grt Guido
  5. Danique:
    4 maart 2015
    Fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt en je al zoveel leuke momenten hebt beleefd! En dan ook nog eens de mooiste kamer, helemaal perfect! Geniet ervan de komende tijd, en we zijn benieuwd naar je verhalen :) liefs
  6. Lot:
    7 maart 2015
    ieuuw die eerste foto is vies. Jullie huisje ziet er leuk uit.
    Ik ben zelf ook super benieuwd naar de hele film hahaha