Dag 1,2,3

1 maart 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dag 1:
Op 27 februari vertrok ik samen met mijn moeder, mijn twee tantes, mijn oom en een vriendin van mij, Nadine, naar Zuid-Afrika. Mijn moeder, tantes en oom gaan op familiebezoek bij mijn andere tante in Zuid-Afrika. Nadine gaat samen met mij twee weken vrijwilligerswerk doen en reist daarna alleen door Zuid-Afrika. Erg leuk dat wij met zijn allen in 1 vliegtuig zaten en dat ik niet helemaal alleen naar Zuid-Afrika hoef. Na een 11,5 uur lange vlucht wachtte mijn tante Karin ons op het vliegveld van Kaapstad op. Daarna reden we naar ons hotel (dat links rijden is erg wennen). Bij het inchecken was er enig gedoe, aangezien het appartement waarin wij zouden verblijven bezet was. Gelukkig konden wij naar een ander appartement verhuizen. Een leuk appartement van 2 verdiepingen met 2 badkamers en een groot balkon.

Dag 2:
Door de Zuid-Afrikaanse hitte werden wij al vroeg ons bed uitgebrand. In de ochtend vertrokken wij naar het centrum van Kaapstad. Daar hebben we door een prachtig park, “the Company Gardens”, dat is aangelegd door de Nederlanders, gelopen met veel groen en hele grote dikke bomen. Hier werden wij lastig gevallen door tamme duiven en eekhoorns. Daarna zijn we doorgelopen naar de Afrikaanse Markt, een grote markt waar je allerlei souvenirs kon kopen. Ook werd er op de markt veel gedanst door kinderen. Toen hebben we door Longstreet gewandeld, een super drukke met veel leuke winkels. Omdat iedereen behoorlijk moe was, en ik erg veel last van mijn hak had, hebben we besloten met een Hop on Hop off bus te gaan. Hartstikke leuk. Lekker bovenop de bus in de zon reden we langs de Tafelberg, de prachtige witte stranden van Kaapstad, de luxe hotels en appartementen tot aan de Waterfront. Daar zijn we uitgestapt en hebben we rond gelopen langs de luxe jachten, de restaurantjes en hebben we ook wat gegeten. Ook hebben we de Canaltour gedaan, met een bootje langs het kanaal waaraan allerlei super de luxe appartementen lagen (zie foto). Hierna zijn we weer op de Hop on Hop off bus gestapt, die ons vlak bij ons hotel weer afzette en hebben in een Indisch restaurant gegeten.

Dag 3:
Ons plan was om vandaag met de kabelbaan de Tafelberg op te gaan, maar vanwege de wind was de kabelbaan gesloten dus dat ging niet door. Daarom hebben we de andere route van de Hop on Hop off bus genomen. We zijn toen uitgestapt bij de Botanische tuinen van Kirstenbosch. We hebben een mooie route gelopen. Daarna zijn wij weer op de bus gestapt. Het is hier bloedheet, maar boven op de “cabrio” bus is het goed te doen door de wind. We zijn weer langs de luxe appartementen en prachtige stranden gereden. Ook zijn we vandaag, net als gisteren, uitgestapt bij de Waterfront, omdat dit gisteren zo leuk was. Daarna lieten we ons weer met de bus terugbrengen naar het centrum waar we heel gezellig gegeten hebben in een Cubaans restaurant. Toen met de taxi naar het hotel. Dit was mijn laatste dag in Kaapstad. Morgen vlieg ik naar Port Elizabeth (binnenlandse vlucht) om daar te beginnen aan mijn Wildlife vrijwilligerswerk avontuur. Ik vond het ontzettend leuk om nog een weekend met mijn familie in Kaapstad te verblijven. Daarom wil ik Mama, mijn tantes en mijn oom hartelijk danken!!

1. Arjen:
    1 maart 2015
    Leuk hoor Timmy je verhaal. Vooral die foto leuk gezichten te zien. Weer heel wat anders dan Tanzania he? Ik ken het waar je geweest bent want met de KLM ben ik er ook herhaaldelijk geweest. Een mooie luxe omgeving daar.
  2. Harry:
    Hi meis,

Leuk hoor die fot's. Zoals Arjen al zei, compleet anders dan in Tanzania. En nu op naar het werk! :)
  3. Michiel:
    Hé Timi,

Even via deze weg (ook omdat anders niemand gelooft dat ik het echt lees ;)): heel erg veel succes met het werken! Komt helemaal goed!

Groetjes,

Michiel
  4. Oma van Asten:
    2 maart 2015
    Hallo Timi,wat een mooie foto,s enwat hebben jullie al veel gezien in die 2dagen.
    Maar nu het werk ik hoop dat dat ook leuk is.Groetjes oma,