Dag 10+11

9 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Dag 10:
Nu Nadine weg is, besef ik hoe snel de tijd gaat. Ik ben al een week in Zuid-Afrika en geniet met volle teugen. Het leven midden in de bush vind ik zo fijn. Ik wil niet te zweverig klinken, maar de rust en het uitzicht doen zoveel goeds. Hoe raar is het als je staat af te wassen terwijl je recht in de ogen van een hert, pumba of aap kijkt? Vorige week zaten de leeuwen naast ons huis, dus ik hoop dat ook nog mee te maken. Vanochtend had ik het even moeilijk. Ik werd wakker en Nadine was weg. De Wi-Fi doet het niet en het kan lang duren voor het weer gemaakt is. Gelukkig heb ik een boek en video gekregen van mijn vriendinnen met allemaal leuke verhaaltjes en filmpjes. Dat vrolijkte me weer op. Verder geniet ik van deze zondag. In Nederland heb ik eigenlijk nooit een dag dat ik helemaal niets hoef te doen. En als ik niets te doen heb, dan denk ik altijd nog aan de dingen die ik morgen of de dag daarna moet doen. Hier heb ik dat helemaal niet, aangezien we nooit weten wat we morgen gaan doen. Om onze tuin staan hekken, en we moeten dan ook binnen deze hekken blijven. Ik kan dus letterlijk geen kant op. Eindelijk eens een dag dat ik nergens aan hoef te denken en niets hoef te doen. Lekker boek lezen op ons overdekt terras, mijn lenigheid en kracht bijhouden voor het turnen, zwemmen, noem maar op. Ook heb ik het heel gezellig gehad met de groep. Er is hier een tweeling uit Zweden en die zijn zo grappig!! Twee Britten hebben gezorgd voor de lunch, die werd genuttigd samen met wat wijntjes. Daarna zijn we gaan voetballen met zijn allen.

Dag 11:
Vanochtend hebben we afscheid genomen van Page, een Amerikaans meisje. Erg jammer want het was een hele leuke meid. Daarna hebben we heel veel onkruid uit de grond getrokken. Mijn handen waren na het twee uur lange getrek helemaal kapot, maar dat hoort erbij! Daarna hebben we twee leeuwen zien jagen op impala’s! Een van de twee rende een impala achterna die de bosjes in dook. We konden de leeuw toen niet meer zien en we weten dus ook niet of het jagen geslaagd was. Na de lunch hebben we olifanten gezocht en gevonden. We hebben veel data weten te verzamelen. De olifanten tellen, coördinaten opschrijven, wat ze aan het doen zijn, wat ze eten en hoe lang ze een bepaalde plant eten. Dus je moet de tijd bijhouden en alles mee schrijven. Toch wel moeilijk al die namen van verschillende bomen en planten! Daarna hebben we twee nieuwe mensen opgepikt. Een Duitse jongen van 18 en een Amerikaanse vrouw van 28 die vanaf vandaag ook mijn kamergenoot is.

1. Sharon:
    10 maart 2015
    Te gek Timi! Zit hier heel jaloers thuis jouw verhalen te lezen! Geniet maar lekker van het "niks hoeven" xxx
  2. Marleen Schlatmann:
    10 maart 2015
    Tjeetje Timi, Wat een avontuur! Ik dacht dat jij altijd graag in de buurt van Weert en thuis bent. Het ziet er fantastisch uit en je schrijft heel goed en beeldend. Geniet maar !
  3. Arjen:
    10 maart 2015
    Het klinkt veel belovend.
  4. Harry:
    10 maart 2015
    Wat een leuke verslagen. Ik begin te vrezen dat je je hart verpand hebt aan Afrika en dat je je voorgoed in Afrika gaat vestigen! Prachtige foto's.
    Weet je al wat voor een slang er op jullie site was? Zorg wel even dat je weer een grote vette wurgslang kunt tonen aan Arjen, anders vindt hij je hele reis weliswaar 'veelbelovend' maar ondertussen niets :)
    Heerlijk om je verslagen te lezen. Neem aan dat je na 7 weken toch echt hartstikke bruin gebrand bent en we je als echte 'local' mogen gaan begroeten.
    Klinkt overigens wel erg verwend... dag 10 en 11... op naar dag 40 en 41...