Dag 12+13

11 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Dag 12:
Dat ik een nieuwe kamergenoot heb, heb ik gemerkt vannacht. Ik heb namelijk heel lang wakker gelegen aangezien ze onwijs hard snurkt, YES! In de ochtend toch weer fris en fruitig aan de bak. We zijn heel het park doorgereden om de camera’s te verplaatsen en te vervangen. De geheugenkaarten halen we uit de camera’s en daarna plaatsen we weer nieuwe geheugenkaarten. De “oude” geheugenkaarten bekijken we thuis. We hopen een luipaard te spotten op de foto’s. We weten namelijk zeker dat er luipaarden in dit park verblijven (we zien pootafdrukken etc.) maar zelfs Francis heeft ze in de 1,5 jaar dat ze hier werkt niet gevonden. Dat komt door alle bomen en planten, het is heel moeilijk om hier dieren te vinden. In de middag hebben we planten vergiftigd die niet in dit wildpark thuishoren, omdat ze bijvoorbeeld teveel water gebruiken. Ik dacht vergiftigen? Wij moeten toch juist de natuur beschermen. Maar dit soort dingen horen er bij. Daarna hebben we maar liefst 16 olifanten gezien, een grote familie. Ik heb een ontzettend leuk filmpje van deze olifanten. Ze waren aan het spelen en een baby olifantje viel bijna, heel grappig dus. Het kost teveel internet om het filmpje te plaatsen dus dat doe ik als ik in Nederland ben. Een olifant kwam zo dicht bij dat we niet mochten bewegen of geluid maken. In de avond hebben we nog een avond safari gedaan, waar we schildpadden, bavianen en olifanten zijn tegengekomen.

Dag 13:
Vanochtend hebben we weer een aantal wegen begaanbaarder gemaakt. Toen we ongeveer 2,5 uur bezig waren begon het ineens kei hard te regenen! Gelukkig heb ik in Nederland een trendy regenjasje gekocht, helaas was deze niet bestand voor deze regenbui. Ik was helemaal doorweekt van top tot teen, zelfs mijn ondergoed en sokken waren zeiknat. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken, we zijn tenslotte natuurbeschermers en regen is goed voor dit droge land! In de middag hebben we drie uur lang vogels gespot. Sommige van de groep vinden dit ontzettend leuk en willen van elke vogel een foto, heel irritant. Ik zat helemaal voorin, naast Francis. Wij hebben lekker drie uur zitten beppen. In de avond zijn we naar het stadje gegaan om een pizza te eten samen met de groep. Het restaurant kijkt uit over het strand. Heerlijk dus.

1. Arjen:
    13 maart 2015
    Leuk. Kijk of j nog pythons ziet. Die liggen ' s ochtends vaak in de zOn te zonnebaden en ' s middags moet je gewoon een paar stenen of in holen kijken. Kijk wel uit voor black mamba's en andere giftige slangen!
  2. Karin:
    13 maart 2015
    Hi Timi, de rest van de familie is weer terug naar Nederland en ik ben nu even al jouw reisverslagen aan het lezen. Daar was ik nog niet aan toegekomen.
    Wat een geweldige tijd heb je daar! Heel leuk. Wij hebben ook genoten van onze trip en het voelt erg leeg nu de rest van de familie weg is. Maar hopelijk kom jij nog een weekend deze kant op, lijkt me heel gezellig. Geniet ze daar! liefs Karin
  3. Timi:
    14 maart 2015
    Arjen, hier leven geen pythons helaas. Wel in het noorden van Zuid-Afrika!
  4. Timi:
    14 maart 2015
    Karin, ik wil sowieso nog jouw kant opkomen! Heb jij al weekenden dat je niet kunt? Ik heb het al uitvoerig met Francis besproken en ze wilt me graag helpen met alles.