Dag 35+36+37+38+39 Weekend bij mijn tante in Knysna!

6 april 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Dag 35:
Vandaag vertrek ik voor een weekend naar Knysna om daar mijn tante en haar vriend op te zoeken. Ik werd al vroeg afgezet door de taxi in Grahamstown. Vanuit hier heb ik de bus naar Knysna gepakt. Voor de bus vertrok, had ik nog wat tijd om te winkelen en de stad te bekijken. Ik heb me goed vermaakt, liep daar alsof het normaal was en voelde me thuis. De bus had een uur vertraging en de rit duurde maar liefst 6 uur, maar gelukkig voelde ik me veilig. Het was erg druk in verband met het paasweekend. Ik was bijna de enige blanke in de bus en voelde me een echte “local”. Om 23:15 kwam ik aan in Knysna waar Karin en Donovan al op mij aan het wachten waren. Het is erg leuk om te zien waar Karin woont en hoe ze leeft. Een prachtig huis!

Dag 36:
Vanochtend kon ik genieten van het prachtige uitzicht met een heerlijk ontbijt dat Donovan al klaar had staan. Na het ontbijt zijn we met zijn drieën en de hond opstap gegaan. We zijn bij veel uitzichtpunten geweest waarbij we over de oceaan uitkeken. Ook hebben we een wandeling gemaakt langs het water. In de middag ben ik samen met Karin naar de stad, the Waterfront en Thesen Island geweest. The Waterfront vond ik erg gezellig, met vele restaurantjes en (souvenir)winkeltjes aan de haven. Op Thesen Island hebben we gezellig een Savannah Dry gedronken, hét drankje van Zuid-Afrika. Jammer dat dit in Nederland niet te koop is. ’s Avonds heb ik (alweer) heerlijk gegeten. Donovan is een echte chef-kok die zorgt dat je niets te kort komt.

Dag 37:
Vanochtend moest Karin werken en ik ben met haar meegegaan. Ze werkt bij de Animal Welfare voor honden en katten. Ik heb haar collega’s ontmoet en ben daarna met een aantal van hun de honden uit gaan laten. Daarna heb ik nog een rondleiding gekregen door de vertrekken van de honden en de katten en door het ziekenhuis. Die ochtend is er nog een hondje binnen gebracht die behoorlijk bang was. Ook werd er een kat die onwel was afgegeven. Dit vond ik toch wel akelig om te zien. De kat hebben ze laten inslapen.  In de middag zijn Karin en ik samen de stad ingegaan en hebben we wat gewinkeld. In de avond waren we uitgenodigd bij vrienden van Karin en Donovan, waar ik heerlijk gegeten heb in een gigantisch huis. Aan het einde van de avond werden we gebeld dat de weg die wij moesten hebben naar huis, werd afgesloten vanwege de hevige regen. Gelukkig waren we nog op tijd en konden we veilig naar huis.

Dag 38:
Ondanks de regen van de avond ervoor, was het vanochtend mooi weer. Daarom hebben we besloten om vroeg naar het strand te gaan. Onderweg zijn we nog een paar keer uitgestapt voor verschillende uitkijkpunten. Op het strand hebben we lekker even gewandeld. Daarna zijn we naar huis gegaan, hebben we de hond opgehaald en zijn we gaan wandelen met de hond. Ontzettend leuk om te zien hoe de hond kan genieten van de wandeling in de Lagoon. Ze rende op en neer, rolde door het zand en heeft zelfs nog even gezwommen. Helaas bleek dit veel te veel te zijn voor de oude hond, want thuis kon Rosie niet meer lopen. Gelukkig hebben we het in de middag rustig aan gedaan en in de avond hebben we heel toepasselijk de film ‘Out of Africa’ gekeken. Tijdens de film werden we natuurlijk weer goed verwend met lekker eten door Donovan.

Dag 39:
Helaas is vandaag de laatste dag in Knysna. Vanmiddag vertrek ik terug naar Kariega. Gelukkig hadden we de ochtend nog die we nuttig besteed hebben. Het was laag water in de Lagoon en hebben daarom nog een keer gewandeld en foto’s genomen omdat het prachtig weer was (ik moet jullie jaloers blijven maken). Om half 3 vertrok mijn bus terug. De busreis verliep prima en ik was om 9 uur weer thuis. Het weekend was ontzettend leuk en ik ben heel blij dat ik Karin en Donovan heb opgezocht. Mama had al verteld hoe mooi het was in Knysna, maar om het dan zelf te mogen ervaren is natuurlijk veel beter. Het was erg leuk om te zien hoe Karin leeft, waar ze woont en werkt, waar ze de hond uit laat en wie haar vrienden zijn. Volgend weekend ben ik weer in Knysna. Ik ga namelijk een weekendje weg samen met Nadine, de Nederlanders die ik hier ontmoet heb en Paige (een Amerikaans meisje dat ik hier ook heb leren kennen). Karin en Donovan hebben me alles laten zien, dus ik ben volgende week de gids :). Karin en Donovan, bedankt voor het leuke weekend!!!

1. Hettie:
    9 april 2015
    Het komt me allemaal heel bekend voor Timi, maar wij hadden dat vestje niet nodig. Lekker puh!
  2. Karin:
    9 april 2015
    Hi Timi, Dono en ik vonden het ook gezellig dat je hier was! Tja dat vestje had je nodig, maar Hettie zit ondertussen alweer enkele weken op kantoor te ploeteren. Dan toch liever een vestje in de mooie natuur! Lekker puh!
  3. Annelies:
    10 april 2015
    Het is inderdaad erg leuk om te lezen en te zien waar jezelf met en zonder vestje ook bent geweest.