Dag 30+31+32

31 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Dag 30:
Ook vandaag stonden we weer op met slecht weer. Gelukkig besloten we toch naar het stadje te gaan om in ieder geval wat boodschappen te doen. Het probleem was alleen dat wij hier aan huis alleen een open jeep hebben staan. We moeten dan met deze jeep naar de receptie rijden (kwartiertje) om de bus op te halen waarmee we naar het stadje kunnen rijden. Jullie raden al dat we allemaal helemaal doorweekt waren toen we aan kwamen bij de receptie. Geen goed begin van de dag dus. Gelukkig begon de zon te schijnen toen we aankwamen in het stadje en hebben we nog een leuke dag aan het strand gehad. Wat erg leuk was, was dat Nadine besloot om toch nog een dagje terug te komen. Het was erg leuk om haar te zien en heb een fijne dag met haar gehad.

Dag 31:

Het lijkt wel alsof het op zondag altijd goed weer is. Zo ook vandaag, weer geen wolkje aan de lucht. Ik heb een lekker dagje gehad. Vandaag zijn in Nederland de Limburgse Kampioenschappen turnen. Toch wel een beetje zuur dat ik daar niet bij kan zijn. Gelukkig werd ik live op de hoogte gehouden door middel van Whatsapp met foto’s en al door de moeder van een van de meiden die ik les geef. Heel leuk!! Was ik er toch nog een beetje bij J. In de avond had ik kookdienst en heb ik samen met een andere vrijwilliger een braai (barbecue) voorbereid. Morgen gaan er 4 mensen weg dus we hebben wat uitgebreider getafeld. Vanaf morgen ben ik de enige die nog over is van de groep waarmee ik begon. Heel raar om maar steeds afscheid te moeten nemen van mensen terwijl je erg close met ze wordt. Toen ik de tafel aan het dekken was en terug naar binnen liep stond ik ineens oog in oog met een aap!! Er stond een aap midden in onze huiskamer met een peer in zijn bek en een peer in zijn hand. Het aapje bleef stokstijf staan en wist even niet wat te doen. Toen viel de peer uit zijn hand, pakte de peer snel op en rende naar buiten. Vorige week een aap in de boomhut, nu een aap in huis, allemaal zo onwerkelijk.

Dag 32:

Vandaag neem ik afscheid van de laatste van de “originele” groep. Toen ik begon aan mijn vrijwilligerswerkavontuur startten we met een compleet nieuwe groep. De enige die daar nog van over is ben ik. Daarna zijn we weer pinebomen om gaan hakken en hebben we nieuwe camera’s geplaatst. Francis vroeg aan ons of wij nog een goede plek wisten. We hebben toen wat rond gereden. In de weg zag ik sporen van olifanten die nog vers waren en die naar drie bospaadjes leiden. Ik stelde voor om daar een camera te plaatsen en Francis dacht dat dit een erg goede plek zou zijn. Ik ben dus erg benieuwd of deze camera wat oplevert. In de middag zijn we op safari gegaan, omdat we de olifanten wilden zoeken. Deze hebben we helaas niet gevonden. Wel hebben we de leeuwen weer gezien. De leeuwen lagen vlak bij een impala familie. We hebben nog even gewacht om te kijken of de leeuwen wilden jagen, maar helaas. Het was waarschijnlijk ook veel te warm voor die beesten.

Ps. Ik ga dit weekend naar mijn tante Karin die in Zuid-Afrika woont!! Helaas heb ik geen tijd meer om de verslagen van dinsdag en woensdag erop te zetten dus dat wordt na het weekend!

1. Jose:
    Hallo Timi,
    Het blijft leuk om je reisverslag te volgen.
    Geniet ervan de weken vliegen om!
    Veel plezier bij Karin en Donavan.
  2. Denise:
    Hoi Timi,
    Dat weer! Dat wist ik helemaal niet, dat t best vaak keihard kan regenen daar :-)
    Voor de natuur inderdaad wel goed, wordt t mooi groen van.
    Veel plezier nog! Dat lukt wel als ik t zo allemaal lees.
    Groetjes
    Denise
  3. Annelies:
    2 april 2015
    Hè timi, het is nog steeds leuk om je verhalen te lezen. Afscheid nemen van mensen doet vast wel een beetje pijn. Vooral als je dan "alleen" achterblijft . Leuk dat je naar Karin gaat. Geef haar en Dono maar een dikke knuffel van mij
    Gr Annelies