Dag 27+28+29

27 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Dag 27:

Vanochtend heb ik weer lesgegeven op het schooltje. Deze keer had ik weer groep 1, 2 en 3 samen met twee andere vrijwilligers. Helaas voelden deze vrijwilligers zich iets minder geroepen als leraar dus ik heb de leiding maar genomen. Weer rekenles, optellen en aftrekken en daarna hebben we nog met een bal gespeeld. Leren vangen en gooien enzo. In de pauze gingen de jongens voetballen en de meisjes springtouwen. Ik heb meegedaan met de meiden, dat vonden ze hartstikke leuk. ‘Teacher, teacher, it’s your turn. Teacher, teacher, you can do it. Teacher, teacher now you have to jump 3 times’. In de middag zijn we weer gaan zwemmen in het “paradijs” want het was erg heet. Deze leuke dag werd afgesloten met een heerlijke pizza aan het strand samen met de groep.

Dag 28:

Vandaag was het weer erg slecht en dit zal de komende dagen zo zijn. Daarom heeft Francis besloten om in de ochtend op safari te gaan, omdat ze bang was dat de mensen die maandag vertrekken anders geen dieren meer zien. Dit was onze beste safari tot nu toe. We hebben alles gezien! Zo kwamen we al heel snel de black rhino tegen. Deze neushoorn is heel uitzonderlijk, en er zijn er nog maar 2 in dit park. Ze zijn heel moeilijk te vinden omdat ze het liefst onder een boom in het hoge gras liggen. Ook hebben we maar liefst 5 white rhinos gezien. Dit is ook een neushoorn, maar dan een ander soort. Verder hebben we de leeuwenfamilie weer gezien en kwamen we langs 11 olifanten. In de middag ben ik thuis gebleven omdat ik zo moe was en Francis vertelde dat we bomen om zouden gaan hakken. Dit is het zwaarste werk en ik wilde alleen maar slapen. In de avond ging het gelukkig beter en toen zijn we op nacht safari gegaan. Hier weer de leeuwen gezien (die lagen nog steeds op dezelfde plek). De leeuwen waren aan het knuffelen en aan het stoeien met elkaar. Super leuk om te zien. Toen we naar huis reden stonden we vast omdat er 1 olifant op de weg stond die maar niet weg wilde gaan. Nadat we 20 minuten vast stonden, liep de olifant eindelijk van de weg af, maar wel richting onze jeep. Toen stopte de olifant precies naast mij en keek me recht in mijn ogen aan. Toen vond ik het nog wel grappig, maar toen de olifant zijn slurf omhoog deed om te ruiken, durfde ik niet meer te bewegen. Als ik het gewild had ik de slurf met gemak aan kunnen raken, want ik denk dat er een meter of een halve meter tussen mij en de slurf zat.

Dag 29: Vandaag precies 1 maand in het heerlijke Zuid-Afrika!!

Vannacht werden ik en mijn kamergenoot wakker van de regen. Het onweerde en bliksemde zo hard dat we samen een half uur lang uit het raam hebben zitten staren. Het koste me veel moeite om in slaap te komen. In de ochtend hebben we de rangers eerst geholpen met het vullen van zakken. In deze zakken zouden we planten moeten planten. De rangers gingen deze planten “even” ergens ophalen. Hier komt weer een verhaal wat typisch Zuid-Afrikaans is… Wij hebben maar liefst een uur gewacht op de rangers die vervolgens terugkwamen met 20 plantjes die wij mochten gaan planten. Hier waren we natuurlijk al binnen 5 minuten mee klaar… Ik vroeg aan Francis waarom ze de rangers niet even belde. Toen zei ze dat ze wel kon bellen maar dat ze wist waar ze waren en dat we gewoon even moesten wachten. Dit soort dingen zal ik nooit begrijpen aan deze cultuur hier. In de middag zijn we helaas thuis moeten blijven omdat het veel te hard regende. Omdat ik slecht had geslapen door het weer vond ik het niet zo heel erg. Lekker vroeg begin van het weekend dus!

1. Harry:
    29 maart 2015
    Heerlijk verslag weer. Typisch Timi verslag! Leuk. Leuke foto's van juf Timi
  2. Hettie:
    30 maart 2015
    Zat er nog een raampje tussen jou en die olifant? Spannend hoor. Ik ben blij dat je het bomen kappen even hebt laten lopen. Het is niet de bedoeling dat je oververmoeid terug komt. Veel plezier komend weekend bij Karin.
  3. Karin:
    30 maart 2015
    Hi Timi, "no hurry in Africa" stond op het t-shirt van mijn reisleider toen ik jaren terug voor het eerst voet op Afrikaanse bodem zette in Nairobi. Het is natuurlijk even wennen.
  4. Arjen:
    30 maart 2015
    Leuk hoor timi, maar best zwaar he zo te lezen. Dan merk je dat Nederland toch een heel ander (luxe) leventje is.