Dag 43+44+45

12 april 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Dag 43:
Vandaag ga ik weer een weekendje naar Knysna. Nu niet met mijn tante, maar met Nadine en een aantal Nederlandse vrienden die ik hier heb leren kennen. De reis er naar toe duurde erg lang omdat er veel wegwerkzaamheden waren. Aan het einde van de middag kwamen we aan in ons grote huisje met prachtig uitzicht. Het huisje was erg mooi en luxe. Grote slaapkamers, twee badkamers, mooie keuken met kookeiland en lekkere lounge stoelen op het terras. We hebben gebarbecued en zijn daarna opstap gegaan. Vorige week, toen ik in Knysna was bij mijn tante, zijn we bij vrienden van mijn tante gaan eten. KC, de zoon van de vrienden, had mij verteld welke cafés leuk waren in de avond en daar zijn we dan ook naar toe gegaan. We troffen KC gelijk en hebben met zijn allen wat gedronken.

Dag 44:

Vanochtend heb ik eindelijk weer eens uit kunnen slapen. Dat is zo lang geleden. Helaas had ik nog maar 8 uurtjes geslapen, dus echt bij kunnen slapen zat er niet in. Na het ontbijt zijn we Knysna ingegaan. Omdat ik vorige week al in Knysna ben geweest, ben ik de gids voor dit weekend. We zijn naar het winkelcentrum gegaan en hebben geluncht in een tentje bij The Heads. Heerlijk gegeten, uitkijkende op het water en de rotsen. Daarna zijn we naar huis gegaan om ons even op te frissen en uit te rusten. In de avond zijn we uiteten gegaan bij een Tapas restaurant op Thesen Island. Bedankt Karin voor de tip, want het was echt super gezellig en het eten was heerlijk!

Dag 45:

Vanochtend moesten we om 11:00 uit ons huisje. Het  was goed weer dus we wilden een dagje naar het strand. Toen we aankwamen op het strand was het super bewolkt en koud. Geen mooie stranddag dus. Ach, we kunnen in ieder geval zeggen dat we op het strand zijn geweest! We besloten om naar het Waterfront te gaan, waar het weer wel goed was. Daar hebben we een beetje gewinkeld en een terrasje gepakt. Daarna hebben we weer gegeten in het restaurant bij The Heads. Dit was gisteren zo goed dat we er nog eens naar toe wilde. Het uitzicht was vandaag nog mooier dan de dag ervoor, vanwege het mooie weer. Na het eten zijn we terug naar huis gereden, waarbij de rit gelukkig iets minder lang duurde dan de heenweg.