Dag 25+26

26 maart 2015 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Dag 25:

Vanochtend heb ik afscheid genomen van mijn lieve vriendin Nadine. Ik had het er behoorlijk moeilijk mee. Het voelde voor mij als het einde van onze “studententijd” samen. We zagen elkaar elke dag op de universiteit, hebben elkaar door de scriptie heen gesleept, hebben weken uit zitten kijken naar Afrika en hebben twee weken samen genoten, echt genoten zonder dat we iets “moesten”. Dat is helaas nu over. Toen we afscheid hadden genomen, zijn we verder gegaan met het zoeken naar de band die normaal om het been van een neushoorn zou moeten zitten. Met die band kunnen we de dieren opsporen. Een van de neushoorns is die band verloren en die mochten wij gaan zoeken. Dat werd dus niks want dat is een speld in een hooiberg zoeken natuurlijk. Daarna hebben we de leeuwen proberen op te sporen. De leeuwen hebben namelijk ook een halsband om, waarmee we ze kunnen vinden. Ik zat voorin, naast Francis, en mocht met behulp van een apparaat en een kastje die liet zien of er signaal was op zoek gaan naar de leeuwen. Het heeft drie kwartier geduurd, maar uiteindelijk werd het signaal steeds sterker en vonden we ze. Hier heb ik prachtige foto’s kunnen maken van de leeuwen, omdat ze ons recht in de ogen aankeken. In de middag hebben we weer een aantal wegen begaanbaarder gemaakt en daarna zijn we de nieuwe mensen op gaan halen, waaronder een leuk hip stel uit Nederland van 22 en 24 jaar. Gezellig dus!

Dag 26:

Ik werd wakker en het was ontzettend mistig en nat. Toen we in de ochtend vertrokken voor een game drive ter introductie voor de nieuwe mensen, klaarde het steeds meer op. Dat was een prachtig gezicht. Ineens was alles veel groener, waren er meer bloemen en overal vlogen vlinders en vogels. Wel kan ik Francis werk overnemen op dinsdag ochtend. Vandaag heb ik voor de vierde keer hetzelfde verhaaltje over de dieren gehoord. Ik kan jullie alle detail vertellen van elk dier, ik ken veel verschillende vogels en ik weet nu precies hoe ik de verschillende herten uit elkaar moet houden. Ik weet ook erg veel van planten en bomen. In de middag hebben we weer geholpen met het opknappen van de tuin van de receptie. Het begint er echt mooi uit te zien, maar het is helaas nog steeds niet klaar.

1. Michiel:
    26 maart 2015
    Heerlijk om je verhalen te lezen, geniet ervan!!
  2. Harry:
    26 maart 2015
    Super, net kunnen lezen voordat een meeting begint. Als deze saai is kan ik de foto's gaan bekijken :). Je verhalen blijven erg leuk...
    Wat zullen we een hoop vergrotingen kunnen maken voor je kamer.
  3. Annelies:
    Hi Timi,
    Het zal vast wel even wennen zijn zonder Nadine. Gelukkig heb je nog een weekendje naar Karin te goed.
    Gr Annelies
  4. Marleen Schlatmann:
    27 maart 2015
    Hoi Timi, het blijft leuk om je verhalen te lezen. groeten uit regenachtig Haarlem
  5. Oma van Asten:
    28 maart 2015
    AT EEN MOOIE FOTO VAN DIE LEEUWEN JE ZIT TOCH WEL VEILIG IN DE AUTO.OMA?
  6. Danique:
    29 maart 2015
    Timi! Wat fijn om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, en wat een leuke verhalen:) ik kan niet wachten tot we de uitgebreide versie van je verhalen en foto's kunnen horen en zien! Heel veel plezier weer de komende week, en geniet ervan:) X
  7. Oma van Asten:
    29 maart 2015